Bir düzineden fazla opera müdavimi, makaralarda, gerçek kan ve çıplak rahibelerin yer aldığı kışkırtıcı bir performansı izledikten sonra tıbbi yardım istedi.
Besteci Paul Hindemith tarafından orkestra edilen radikal feminist opera Saint Susanna’nın prömiyeri 5 Ekim’de Almanya’nın Stuttgart kentinde yapıldı ve 3 Kasım’a kadar yedi kez gösterime girecek. Skandal niteliğindeki tek perdelik opera, 1921’de heyecan yaratmıştı ve şimdi, bir asırdan fazla bir süre sonra, ilk kez sahneleniyor.
Ancak galaya gelen ziyaretçilerin filmi sonuna kadar izlemekte zorlandılar. “Kutsal Ayinin radikal bir vizyonunu” sunan opera, sanatçıların cinselliğini keşfeden bir rahibenin hikayesini anlattığı tek bir perdeden oluşuyor. Ancak görüntüleme yöntemleri, özellikle şok edici bazı sahnelerde 18 izleyicinin yardıma ihtiyaç duymasıyla sonuçlandı.
Mide bulantısı ve şok nedeniyle yardıma ihtiyaçları vardı ve üç vakada doktor çağrılması gerekti. Yardıma ihtiyaç duyanlar, sahnede gerçekleştirilen gerçek cinsel eylemlere, acı verici gösterilere, gerçek ve sahte kana, bedensel zarar verme ve piercinglere tanık oldu.
Radikal bir performans sanatçısı olan Florentina Holzinger, kötü şöhretli operanın cesur bir şekilde yeniden yorumlanmasının arkasında yer alıyor. Mevcut uyarlamada, “şehvetli, şiirsel ve vahşi” bir gösteride yavaş yavaş alışkanlıklarını bırakan rahibeleri canlandıran tamamı kadınlardan oluşan bir oyuncu kadrosu yer alıyor.
Aksiyon, gerçeküstü dönüşler alıyor; Papa gibi giyinmiş küçük bir adamın mekanik bir kolla gökyüzünde yükseklere sallandığı ve başka bir aktörün İsa Mesih kostümü giymiş Eminem şarkıları söylediği bir sahne de dahil.
Opera “Aziz Susanna” / Fotoğraf: Staatsoper Stuttgart
Operanın olay örgüsünde baş kahraman Suzanne, İsa’nın çarmıha gerilmiş peştamalını tartışmalı bir şekilde çıkarmasıyla sonuçlanır.
Diğer aktörlerin çanların içinde sallandığı, arkaları veya yüzleri dışında hiçbir şey görünmüyor ve özellikle şok edici bir anda, oyuncu haç şeklinde bir kılıç çıkarıyor ve onu kendi boğazına sokmaya çalışıyor.
Başka bir sahnede İsa’yı canlandıran oyuncu, tekerlekli paten üzerindeki yarı çıplak bir rahibeye tokat atıyor. Başka bir korkunç an da, İsa’nın çarmıha gerilmesini taklit eden cesetler duvara asılıyor ve üzerlerinde sahte kan akıyor.
Tiyatro, şiddetin tasviri konusunda sert uyarılarda bulunarak, bazı izleyicilerin gördükleri karşısında “rahatsızlık” hissedebilecekleri, hatta “travma geçirebilecekleri” uyarısında bulundu.