2009 yılında piyasaya sürülen GTA 4, hala oyun dünyasında özel bir yer edinmeye devam ederken oyun, genel olarak ilginç fiziksel hataları ve performans sorunlarıyla anılmaktaydı. Özellikle, oyundaki iki katlı köprüde araçların aniden yön değiştirmesiyle ilgili sorunun nedeni nihayet açıklandı.
HATA ROCKSTAR NORTH TARAFINDAN KABUL EDİLDİ
GTA 4’teki hatanın nedeni, eski Rockstar North direktörü Obbe Vermeij tarafından kabul edildi. Vermeij, Liberty City’nin belirli noktalarında araçların “zaman zaman tuhaf davrandığını” doğruladı. Algonquin ve Broker bölgeleri arasındaki sorunlar, araçların ve trenlerin yoldan çıkmasına neden oluyordu.
SOSYAL MEDYADA GİZEM HALİNE GELMİŞTİ
Oyuncular tarafından sosyal medyada büyük bir gizem haline gelen bu sorun için bazı oyuncular, hatanın aslında bir “Easter egg” olarak tasarlandığını ve metro çarpışmasından kaçan araçları temsil ettiğini iddia etmişti. Ancak Vermeij, bunun sadece bir hata olduğunu açıkladı.
OYUN KODU VE YÖN DEĞİŞTİRME SORUNU
Hatanın bir diğer nedeni ise metro treniyle bağlantılıydı. Oyun kodu, araçların belirli bir yükseklik aralığında diğer araçlar ve ulaşım türlerinden kaçmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştı. Bu durum, sürücülerin yolu görmeden yön değiştirmesine yol açıyordu.
YASA İHLALLERİ ANALİZ EDİLDİ
Öte yandan, oyuncuların yürüttüğü bir çalışma, GTA 3, GTA: Vice City, GTA: San Andreas, GTA 4 ve GTA 5’teki tüm hikaye görevlerini analiz etti. Sonuçlar, oyuncuların gerçek dünyadaki yasaları çiğnemelerini gerektiren bölümleri belirledi. İlginç bir şekilde, en fazla yasanın GTA 4’te çiğnendiği belirlendi.